De lokale Google+ pagina is geïntegreerd in Google local en Google Places en stelt lokale bedrijven in staat om te concurreren met grote (inter)nationale ketens. Omdat deze pagina’s op adres geverifieerd zijn zijn de SEO kwaliteit en PageRank (backlinks) van de bedrijfswebsite minder belangrijk voor de ranking. De lokale pagina wordt weergegeven bij zoekopdrachten in de regio en ondanks de veel duurdere websites van de grote bedrijven worden lokale bedrijven hierdoor eerder gevonden.
Met een lokale pagina wordt u zichtbaarder voor mensen in uw regio die concreet zoeken bij u in de buurt. Dit zijn mensen met zeer concrete koopintenties en als zodanig zeer waardevolle leads.“
Door een lokale pagina te gebruiken die gekoppeld is aan Google Places zakelijk is het mogelijk om hoger te ranken voor zoekopdrachten van mensen in de buurt van uw winkel of bedrijf die op dat moment een concrete koopbehoefte hebben! Ook een eigen lokale pagina opzetten? lees dan mijn e-book Google+ lokale bedrijfspagina (gratis).
Opmars van de Google+ lokale pagina
In de eerste maanden van 2014 tekenen zich duidelijk waarneembare contouren af voor de richting die Google in gedachten heeft voor Google+ en de lokale pagina. Zo kunnen we zien dat Google+ lokale pagina’s in korte tijd snel belangrijker aan het worden zijn binnen de strategie. Een belangrijke drijfveer achter deze nieuwe push is volgens mij het feit dat de Google+ lokale pagina onderdeel zijn gemaakt van Google AdWords. Hiermee dragen deze direct bij aan de omzet en is er een belang om deze actief in de markt te zetten.
De lokale pagina heeft de laatste paar maanden een zeer snelle ontwikkeling doorgemaakt. Dit in zowel functionaliteit als de aandacht die Google ervoor heeft. Zo zijn er bijvoorbeeld de ambassadeurs, die namens Google bezig zijn met het opzetten van een Google+ community voor het beantwoorden van vragen over de lokale pagina. Ook is de functionaliteit van Places voor een deel over gegaan naar Google+ lokale pagina’s. De mogelijkheid voor het inkopen van AdWords om te bieden op factoren zoals nabijheid van de zoeker bieden het MKB ook extra kansen om meer rendement te halen uit adwords want de persoon die zoekt is dan in de buurt van het bedrijf. Zoals gezegd zet Google momenteel hoger in op deze laatste functionaliteit.
Lokale pagina’s bieden lokale ondernemingen enorme voordelen. Met een lokale pagina zijn zij beter vindbaar voor lokale zoekopdrachten in hun omgeving.
Download de gratis gids Google+ lokale bedrijfspagina
Google Mijn bedrijf is de opvolger van Google Places Zakelijk en lees er hier meer over.